Veel gestelde vragen

Algemeen

    • Wat is SmokeSmarter?

      • SmokeSmarter is een webshop gespecialiseerd in de verkoop van e-sigaretten, e-liquids en toebehoren. Daarnaast heeft SmokeSmarter service na verkoop hoog in het vaandel staan en willen we iedere (bestaande) klant tevreden houden.

    • Verkoopt SmokeSmarter aan personen onder de 18 jaar?

      • SmokeSmarter verkoopt geen producten aan personen onder de 18 jaar. Ook e-liquids zonder nicotine wordt niet verkocht aan personen onder de 18 jaar. Alle producten in ons assortiment worden gebruikt voor de e-sigaret en zijn voor kinderen niet veilig. Er vindt een leeftijdscontrole plaats tijdens het bestellen.

    • Voor wie zijn e-sigaretten niet geschikt?

      • SmokeSmarter raadt af de producten te gebruiken wanneer je nog nooit gerookt hebt. Voor zwangeren, vrouwen die borstvoeding geven en personen met een allergie voor stoffen die in de e-sigaretten kunnen zitten, zijn de e-sigaretten ook niet geschikt. SmokeSmarter verkoopt daarnaast geen producten aan personen onder de 18 jaar.

    • Ik ben zwanger mag ik dampen?

      • Nee. Je kunt beter niet dampen wanneer je zwanger bent. De impact van e-sigaretten en e-liquids tijdens een zwangerschap (ook die zonder nicotine) zijn niet voldoende bestudeerd.

Klantenservice

    • Hoe kan ik de live chat gebruiken?

      • Je kunt rechtsonder in het beeldscherm op het chat-icoon klikken en ons jouw vraag stellen. Maandag tot en met donderdag zijn wij op de chat beschikbaar van 09:00 tot 21:00 uur en op vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. Wanneer de live chat niet bemand is, kun je een bericht achterlaten. Deze wordt dan zo spoedig mogelijk beantwoord.

    • Kan ik de producten en winkel beoordelen?

      • Ja, je kunt de producten uit de shop beoordelen. Zo kun je andere gebruikers helpen om de juiste keuze te maken. Om een beoordeling achter te laten ga je naar het product in onze webwinkel en klik je onder de naam van het product op "Schrijf een review". Je kunt hier ook een winkelbeoordeling achterlaten en zo onze winkel en service beoordelen.

    • Kan ik een account aanmaken?

      • Je kunt een account aanmaken en daar jouw favorieten producten aan toevoegen. Ook kun je eerdere bestellingen bekijken. Op deze manier kun je onder andere het bestellen een stuk gemakkelijker maken. Je kunt hier een account aanmaken.

Betaling

    • Welke betalingsmethodes biedt SmokeSmarter aan?

      • Bij SmokeSmarter kun je op verschillende manieren betalen, namelijk via:

        • iDEAL (voor Nederlandse klanten)
        • PayPal
        • Mister Cash (voor Belgische klanten)
        • Overschrijving
        • Afterpay, achteraf betalen (voor Nederlandse klanten)
        De bestelling wordt verzonden zodra de betaling bij ons binnen is.

    • Waar vind ik de bankgegevens van SmokeSmarter?

      • Wanneer je voor de betalingsmogelijkheid "Overschrijving" hebt gekozen, heb je onze bankgegevens nodig. Deze worden toegestuurd per e-mail, zodra de bestelling volledig is afgerond. Vergeet niet om het bestelnummer als kenmerk toe te voegen, wanneer je het bedrag per bank over gaat schrijven.

    • Hoe werkt Afterpay?

      • Wanneer je hebt gekozen voor Afterpay als betalingsmethode, hoef je de bestelling niet direct af te rekenen, maar betaal je deze achteraf. Je hebt dan 14 dagen de tijd om het bedrag via iDEAL aan Afterpay te voldoen. Let erop dat je het bedrag niet aan SmokeSmarter overmaakt.

    • Wanneer krijg ik mijn factuur?

      • SmokeSmarter verzendt binnen enkele minuten nadat de bestelling is afgerond, de factuur naar het door jou opgegeven e-mailadres. Als de factuur bij je binnen is, raden wij aan om voor de zekerheid alles nog even te controleren.

        Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer voor de zekerheid de spam-box. Het kan echter ook zijn dat je per ongeluk een verkeerd e-mailadres hebt opgegeven. Als je dus helemaal geen e-mail hebt ontvangen, is het verstandig om contact op te nemen met onze klantenservice via email, live chat of via ons contactformulier. Wij helpen je graag verder.

Verzending

    • Wat zijn de verzendkosten?

      • Bij bestellingen boven de 40 euro, worden er geen verzendkosten berekend. Bij bestellingen onder de 40 euro worden er voor Nederland 2,95 euro en voor België 3,95 euro verzend- en afhandelingskosten in rekening gebracht.

    • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

      • Bestellingen die gedaan zijn, kunnen per brievenbus-post of per pakket-post worden verzonden. Dit is onder andere afhankelijk van de grootte en de waarde van de bestelling en het precieze tijdstip van wanneer de bestelling is geplaatst. In beide gevallen wordt de bestelling verzonden via PostNL.

        In de verzendbevestiging die je van ons ontvangt, kun je precies zien hoe jouw bestelling is verzonden.

    • Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

      • Wij verzenden al onze bestellingen die op werkdagen voor 21:00 uur gedaan zijn, nog diezelfde dag. Wanneer de bestelling is geplaatst in het weekend of op een feestdag, wordt de bestelling de volgende werkdag verzonden.

    • Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

      • Zodra wij de bestelling hebben verzonden en je de verzendbevestiging hebt ontvangen, mag je normaal gesproken jouw bestelling de volgende dag in huis verwachten.

        Het komt heel sporadisch wel eens voor dat een brievenbus-zending er een dagje langer over doet. Mocht je echter na 5 bezorgdagen nog steeds niets hebben ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice via e-mail, live chat of via ons contactformulier. Wij helpen jou dan graag verder.

    • Kan ik mijn bestelling volgen?

      • Wanneer jouw bestelling is verstuurd als pakketpost, ontvang je van ons de Track & Trace gegevens per e-mail, waarmee je de zending kunt volgen. Je kunt dan ook zien wanneer PostNL het pakketje aan zal bieden.

    • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op de dag van levering?

      • Ben je niet thuis op de dag van levering en is jouw bestelling verstuurd als pakketpost? Vaak wordt dan geprobeerd om het pakketje bij de buren af te geven, of wordt er de volgende dag nog een poging gedaan om het pakketje af te leveren. Mocht ook dat niet lukken, zal het pakketje naar een PostNL afhaalpunt in de buurt gaan, waar je zelf het pakketje op kunt halen.

    • Kan ik mijn bestelling bij SmokeSmarter afhalen?

      • Dat kan zeker! Wij hebben namelijk een winkel in Venray.
        Je bent van harte welkom om ons te bezoeken en een bestelling op te halen:

        SmokeSmarter
        Keizersveld 25-B
        5803 AM Venray

        Neem contact op met onze klantenservice voordat je op bezoek komt. Dan zorgen wij ervoor dat de bestelling voor jou klaar ligt om opgehaald te worden.

        Langskomen zonder afspraak en voor persoonlijk advies, is uiteraard ook een mogelijkheid!

    • Kan ik mijn adres later veranderen?

      • Voor een geplaatste bestelling is het niet meer mogelijk om het adres te wijzigen. Neem hiervoor, voor de zekerheid, contact op met onze klantenservice.

        Je kunt jouw verzend- en factuuradres voor toekomstige bestellingen op elk moment wijzigen door te klikken op Account. Hierna kun je inloggen en het adres wijzigen.

Algemene voorwaarden

    • Kan ik mijn bestelling terugsturen?

      • Je kunt een bestelling binnen 14 dagen annuleren en terugsturen, zolang de producten ongebruikt en onbeschadigd zijn. De koper draagt het risico van de retourzending. SmokeSmarter is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van producten tijdens de terugkeer.

    • Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling annuleer?

      • Wanneer je een bestelling annuleert ontvang je het geld binnen 5 werkdagen terug op de rekening. Voor de terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betalingsmiddel als in de oorspronkelijke transactie.

        Wel behouden we ons het recht om de goederen eerst te controleren. Wij kunnen de terugbetaling weigeren als de producten niet volledig zijn verzonden en/of niet meer in goede staat zijn en/of niet meer in de originele verpakking zitten.

    • Welke garantie heeft het product dat ik heb gekocht?

      • Batterijen, opladers en een aantal toebehoren hebben in de regel een garantie van 2 maanden. Door de strenge veiligheids- en hygiënenormen kan SmokeSmarter geen garantie leveren op e-liquids, clearomizers en coils.

        Mocht je de exacte garantieperiode willen weten voor een product, kun je dit op elke productpagina vinden onder het kopje Specificaties. Voor vragen of in geval van twijfel kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

    • Worden mijn persoonsgegevens opgeslagen?

      • Je kunt SmokeSmarter bezoeken zonder het verstrekken van persoonlijke gegevens. Mocht je echter een account maken, slaan wij alleen de informatie op waar je toestemming voor geeft. Dit heeft als voordeel dat je niet steeds opnieuw alles in moet voeren bij het plaatsen van een nieuwe bestelling. Ook slaat SmokeSmarter het dataverbruik op om de website te kunnen verbeteren.

    • Worden mijn persoonsgegevens verstrekt aan derden?

      • Je persoonsgegevens worden alleen verstrekt aan derden indien dit noodzakelijk is om de bestelling te voltooien. Je adresgegevens worden bijvoorbeeld aan PostNL doorgegeven, om de bestelling te kunnen leveren. Daarnaast geven wij betalingsgegevens door aan een erkende bank, op als onderdeel van het betaalproces.

E-sigaret

    • Wat is een e-sigaret?

      • Een e-sigaret bestaat uit een clearomizer met een batterij. De batterij voorziet de clearomizer van stroom en in de clearomizer bevindt zich de zogenaamde coil, die ervoor zorgt dat de e-liquid verdampt.

        De e-sigaret is bedoeld als vervanging van de gewone sigaret.

    • Waar moet ik op letten bij het kopen van een e-sigaret?

      • Heb je nog geen ervaring met een e-sigaret? Dan is het aan te raden om er een te nemen met zo min mogelijk opties.

        Let bij de koop wel op de capaciteit van de batterij (mAh) en de coils (Ohm). Een hoge batterijcapaciteit betekent dat de e-sigaret gedurende de dag langer mee gaat. Een lage weerstand (Ohm) bij een coil zorgt voor een grotere dampontwikkeling.

    • Waar mag ik dampen?

      • In de regel mag je niet overal dampen. De huisregels die eigenaren van bedrijven stellen, zijn regels waar je jezelf aan moet houden. Bij twijfel kun je het beste de regels voor rokers volgen.

    • Kan ik beginnen met dampen als ik een starterset heb gekocht?

      • De startersets in ons assortiment bevatten ten minste één complete e-sigaret, echter bevatten alle startersets geen e-liquids. Dit komt omdat het per persoon verschilt welke smaak hij of zij lekker vindt en welk nicotinegehalte gewenst is. Bestel er daarom altijd een e-liquid bij zodat je meteen kunt beginnen met dampen.

    • Hoe zet ik mijn e-sigaret aan?

      • Het merendeel van de e-sigaretten heeft een zogenaamde 5-klikbeveiliging. Je kunt de batterij dan activeren (en deactiveren) door 5 keer snel achter elkaar op de bedieningsknop te drukken.

        Ook heb je batterijen die automatisch werken, zonder dat je deze in hoeft te schakelen. Dan is het een kwestie van een hijsje nemen, zodat de batterij zichzelf automatisch activeert.

    • Hoe gebruik ik mijn e-sigaret?

      • Een e-sigaret wordt net anders gebruikt dan een gewone analoge sigaret. Neem langzaam, zacht en gelijkmatig een hijsje van de e-sigaret. Het is aanbevolen om een langere hijs te nemen met een e-sigaret, in vergelijking met een normale sigaret, maar wel minder hard. Dampen is meer te vergelijken met het gebruiken van een waterpijp, dan met het roken van een analoge sigaret.

        Mocht je e-liquid in je mond hebben gekregen bij het nemen van een hijsje, heb je waarschijnlijk net te hard een hijsje genomen van de e-sigaret.

    • Kan ik mijn e-sigaret zelf schoonmaken?

      • Ja, je kunt de e-sigaret regelmatig zelf reinigen. De clearomizer (het bovenstuk) bestaat uit meerdere delen die voor het reinigen uit elkaar gehaald kunnen worden. Je kunt de onderdelen met wat water wassen of in alcohol leggen. Als alternatief kun je de onderdelen ook reinigen met een ultrasoon reiniger. Let erop dat wanneer je de coil hebt gereinigd, je deze voor minstens 24 uur laat drogen, voordat je deze weer in gebruik neemt.

        Let er ook op dat de batterij niet in contact mag komen met water. Het is voldoende als je de aansluiting van de batterij regelmatig afveegt of schoonmaakt met een (papieren) doekje.

    • Wanneer moet ik onderdelen van mijn e-sigaret vervangen?

      • Wanneer je een onderdeel dient te vervangen, is onder andere afhankelijk jouw gebruik. Hoe meer je de e-sigaret gebruikt, hoe sneller de onderdelen zullen slijten.

        Zo moet je bijvoorbeeld wanneer de smaak en damp afneemt de coil vervangen. De batterij kan daarnaast ongeveer 300 keer worden opgeladen, voordat de capaciteit aanzienlijk afneemt en je deze eventueel dient te vervangen. De clearomizer moet soms worden schoongemaakt met warm water. Als de clearomizer niet meer schoon is of scheuren bevat is het raadzaam deze te vervangen.

Batterij, clearomizer en coil

    • Wat is een clearomizer?

      • De clearomizer is het bovenste gedeelte van de e-sigaret. In dit deel wordt de vloeistof verwarmd, waardoor er damp wordt geproduceerd. Een clearomizer bestaat uit een tank, een coil en een mondstuk (ook wel driptip genoemd). De tank bevat de e-liquid.

    • Wat is een coil?

      • De coil (of atomizer) is het onderdeel van de clearomizer wat ervoor zorgt dat de e-liquid wordt verdampt. Een coil bestaat uit een weerstandsdraad en een lont (ook wel wick genoemd). De lont absorbeert de e-liquid en stuurt het naar de draad. De draad binnenin de coil wordt verwarmd en daardoor wordt de e-liquid verdampt.

        De coil heeft een specifieke weerstand (ook wel Ohm genoemd). Hoe lager de weerstand, des te meer damp er wordt gegenereerd bij een constant voltage. De coil moet vervangen worden als de kwaliteit of de hoeveelheid van de damp afneemt.

    • Wat is een batterij of box mod?

      • Bij een batterij of box mod bedoelt men het onderste gedeelte van een e-sigaret, die de coil van stroom voorziet. Wanneer men spreekt over een batterij, gaat het over een behuizing met daarin een geïntegreerde batterij. Batterijen hebben in de regel weinig instelmogelijkheden, in vergelijking met een box mod.

        Een box mod is een behuizing, met daarin een wat geavanceerdere chip, die ervoor zorgt dat je tal van instelmogelijkheden hebt. Box mod's maken gebruik van een losse 18650 batterij, die in veel gevallen er los bij besteld moet worden.

    • Wat is Temperature Controle?

      • Bij de Temperature Control (TC) functie, kan de gebruiker een temperatuur instellen die de coil maximaal mag bereiken. Box mod's met TC reguleren het voltage zelf, om de ingestelde temperatuur niet te overschrijden. Deze temperatuurregeling zorgt er bij de juiste instellingen voor dat je geen last meer hebt van dry hits of een verbrande smaak.

        Voor het dampen op Temperature Control heb je in de regel speciale coils nodig, zoals coils van Nikkel (Ni200), Titanium of Stainless Steel (SS316). Weet je niet zeker of je de juiste coils hebt? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

    • Wat is een driptip?

      • Een driptip is het mondstuk van de clearomizer. Veel clearomizers hebben bij de driptip een standaard 510-aansluiting. Hierdoor passen vele andere mondstukken met een 510-aansluiting en kun je daardoor makkelijk wisselen.

    • Kan ik mijn batterij opladen met een andere oplader?

      • Graag de batterij altijd opladen met de originele meegeleverde oplader of met een bijbehorende oplader uit ons assortiment. Dit geldt voor alle batterijen met een 510 of eGo aansluiting.

        Gebruik je een of meerdere 18650 batterijen in combinatie met een box mod? Dan kun je gebruik maken van een externe lader specifiek voor 18650 batterijen.

    • Wat is een 510- of eGo aansluiting?

      • Er zijn 2 veel gebruikte standaard aansluitingen: eGo en 510. In principe moeten de clearomizer en de batterij dezelfde aansluiting hebben, om deze met elkaar te kunnen gebruiken.

E-liquids

    • Wat is een e-liquid?

      • Een e-liquids is de vloeistof die gebruikt wordt in een e-sigaret en zorgt voor de damp. Zonder e-liquid is een e-sigaret niet te gebruiken.

        Een e-liquids bestaat in de regel uit propyleenglycol (PG), plantaardige glycerine (VG) en smaakstoffen. Optioneel kan de e-liquid ook nog nicotine bevatten.

    • Bevatten alle e-liquids nicotine?

      • Nee, niet alle e-liquids bevatten nicotine. Je kunt namelijk zelf het nicotinegehalte kiezen en je kunt daarom ook voor een nicotinevrije variant kiezen.

    • Welke nicotinegehalte zal ik kiezen?

      • Wanneer je nog nooit gedampt hebt, kun je het beste jouw rookgewoonten als maatstaf nemen. Als je bijvoorbeeld gewend bent om light-sigaretten te roken, kies dan een e-liquid met een nicotinegehalte van 6mg. Hieronder kun je zien welk nicotinegehalte overeenkomt, met welke soort sigaretten-sterkte.

        • 0 mg: Geen nicotine
        • 6 mg: Light
        • 12 mg: Medium
        • 18 mg: Zwaar

    • Wat betekenen de afkortingen PG en VG bij een e-liquid?

      • PG is propyleenglycol en VG is een afkorting voor plantaardige glycerine. De samenstelling van de twee stoffen in een e-liquid hebben invloed op de smaak en de hoeveelheid damp.

        Hoe meer PG de e-liquid bevat, hoe meer throat hit (kriebel) je in je keel zult voelen. E-liquids met een hoog VG gehalte zorgen juist weer voor meer damp en zijn wat zachter voor je keel. Ook zal de smaak iets minder intens zijn, als bij een e-liquid met veel PG.

    • Hoe lang kan ik doen met 10ml e-liquid?

      • Hoewel er veel rekenvoorbeelden zijn, kan het exacte verbruik niet worden vastgelegd. Hoe lang je met 10ml e-liquid kunt doen, hangt voor een groot gedeelte af van de rookgewoonte. Ook de hardware heeft invloed op het verbruik van e-liquid. Denk hierbij aan de batterijen of coils die gebruikt worden. Wanneer je bijvoorbeeld met een Sub Ohm coil dampt, verbruik je beduidend meer e-liquid, dan met een coil die een hogere weerstand heeft.

        Als uitgangspunt geldt bij een redelijk gangbare e-sigaret voor beginners dat 10ml e-liquid ongeveer gelijk staat aan zo'n 80 sigaretten.

    • Kan ik alle e-liquids in elke e-sigaret gebruiken?

      • In principe kun je in elke sigaret al onze e-liquids gebruiken. Een kleine uitzondering zijn sommige e-liquids die voor 100% uit VG bestaan. Deze hebben een wat stroperige consistentie.

        Bij zeer kleine clearomizers kan het voorkomen dat de coil niet goed voorzien wordt van voldoende e-liquid. Als je niet zeker weet of de e-liquid geschikt is voor jouw e-sigaret, neem dan gerust even contact op met onze klantenservice.

    • Hoe vul ik mijn e-sigaret met e-liquid?

      • Voordat je kunt beginnen met dampen is het noodzakelijk om de clearomizer met e-liquid te vullen. Volg hiervoor de instructies in de handleiding van jouw e-sigaret of clearomizer.

        Druppel daarnaast voor de zekerheid een beetje e-liquid in de coil en laat na het vullen van de clearomizer de e-sigaret even voor minstens 10 minuten staan, zodat de coil goed doorweekt raakt met e-liquid.

    • Hoe vul ik mijn e-sigaret met e-liquid?

      • Voordat je kunt beginnen met dampen is het noodzakelijk om de clearomizer met e-liquid te vullen. Volg hiervoor de instructies in de handleiding van jouw e-sigaret of clearomizer.

        Druppel daarnaast voor de zekerheid een beetje e-liquid in de coil en laat na het vullen van de clearomizer de e-sigaret even voor minstens 10 minuten staan, zodat de coil goed doorweekt raakt met e-liquid.

    • Kan ik e-liquids mengen?

      • Ja, je kunt e-liquids met verschillende smaken en nicotinegehaltes mengen. Laat jouw creativiteit de vrije loop met het mixen van allerlei verschillende smaken. Een populaire mix is bijvoorbeeld chocolade met aardbei.

        Je kunt daarnaast ook verschillende nicotinegehaltes met elkaar mixen. Wanneer je bijvoorbeeld 0mg en 6mg één op één met elkaar mixt, kom je uit op 3mg. Zo kun je het nicotinegehalte helemaal naar eigen wens mixen.

    • Hoe kan ik e-liquids het beste bewaren?

      • De belangrijkste regel bij het bewaren van een e-liquid: hou het buiten bereik van kinderen of huisdieren. Om de e-liquid niet te laten bederven wordt het aangeraden om hem op een donkere plaats te bewaren bij kamertemperatuur.

    • Hebben e-liquids een houdbaarheidsdatum?

      • Elke e-liquid heeft een houdbaarheidsdatum, in de regel is dit één tot twee jaar. Na deze vervaldatum is de e-liquid niet meteen bedorven, maar wordt het afgeraden de e-liquid nog te gebruiken wanneer de houdbaarheidsdatum is verstreken.

DIY

    • Do it yourself, wat is dat?

      • Wanneer je jezelf bezig houdt met DIY, betekent dit dat je veel dingen zelf maakt. Denk bijvoorbeeld aan het zelf wikkelen van een coil, met weerstandsdraad en katoen (ook wel wick genoemd). Daarnaast kun je jezelf ook bezig houden met het zelf mengen van e-liquids, door middel van Base (de basis van een e-liquid) en aroma's (de smaakstoffen).

    • Wat is een aroma?

      • Een aroma zorgt voor de smaak in een e-liquid. Met een aroma en base kun je helemaal zelf jouw eigen e-liquid mengen. Voor het zelf maken van e-liquids hebben we meer dan 200 verschillende aroma's in ons assortiment.

    • Wat is base?

      • De base is onderdeel van een e-liquid. Het is de basisvloeistof van een e-liquid en wordt gebruikt om zelf e-liquids van te mengen. Onze base bevatten pg, vg en in sommige gevallen nicotine in verschillende samenstellingen. Een base bevat geen smaakstoffen en is daardoor neutraal van smaak.

    • Wat is een rebuildable atomizer?

      • Het grote verschil tussen een rebuildable atomizer en een normale clearomizer is de coil. Bij een normale clearomizer is de coil gebruiksklaar en bij een rebuildable atomizer moet deze zelf gewikkeld worden.

        Er zijn 2 verschillende soorten rebuildable atomizers namelijk de RTA en de RDA. Bij een RTA is er een tank aanwezig en bij een RDA is het de bedoeling dat je zelf steeds e-liquid op je coil en wick druppelt. Een RDA beschikt daarom niet over een tank, waar je vloeistof in doet.

    • Wat heb ik nodig om zelf coils te wikkelen?

      • Om zelf coils te wikkelen heb je als eerste een rebuildable atomizer nodig met een bijpassende batterij of box mod. Daarnaast kun je dan met weerstandsdraad en katoen (of ander wick-materiaal) zelf je coil wikkelen.

        In ons assortiment kun je verschillende gereedschappen en hulpmiddelen vinden die het wikkelen van coils een stuk makkelijker maken.

    • Wat heb ik nodig om zelf e-liquids te mengen?

      • Wanneer je zelf e-liquids wilt mengen, heb je als eerste de base nodig, die PG, VG en optioneel nicotine bevat. Om de e-liquid een smaak te geven, heb je ook een aroma nodig. In ons assortiment vind je daarnaast hulpmiddelen, zoals naaldflesjes en naaldspuitjes, om het mengen van e-liquids een stuk makkelijker te maken.

Probleemoplosser

    • Mijn e-sigaret lekt. Wat kan ik doen?

      • Wanneer de e-liquid uit het mondstuk lekt, ligt dit waarschijnlijk aan het verkeerd nemen van een hijsje. Probeer daarom minder hard te hijsen. Ook kan het voorkomen dat de clearomizer te vol met vloeistof zit. Het is aanbevolen om de clearomizer voor maximaal 2/3e te vullen met vloeistof.

        Lekt de vloeistof aan de onderkant? Haal dan de clearomizer volledig uit elkaar en controleer of alle onderdelen in tact zijn en reinig alle onderdelen (wanneer je ook de coil reinigt, laat deze dan voor minstens 24 uur drogen). Zet daarna alle onderdelen weer in elkaar en draai alles (inclusief de coil) handvast aan. Wanneer de e-sigaret dan nog steeds lekkages vertoont, kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice.

    • Er komt geen damp uit mijn e-sigaret. Wat kan ik doen?

      • Komt er geen damp uit de e-sigaret? Controleer of de batterij is opgeladen en of deze ingeschakeld is. Het is daarnaast raadzaam om de coil te controleren en zo nodig te vervangen. Draai de coil handvast in de clearomizer, vul de clearomizer met e-liquid en laat hem hierna even 10 minuten staan, zodat de coil goed doorweekt raakt met vloeistof. Test daarna of de e-sigaret het weer doet.

        Komt er nog steeds geen damp uit de e-sigaret? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij helpen jou graag verder.

    • Mijn clearomizer doet niks meer. Wat kan ik doen?

      • Komt er geen damp meer uit je clearomizer of geeft deze een vreemde smaak af? Het probleem is zeer waarschijnlijk de coil. Dit onderdeel moet regelmatig vervangen worden.

        Schroef daarom een nieuwe coil in de clearomizer en draai deze handvast. Vul daarna de clearomizer met e-liquid en laat de e-sigaret voor minstens 10 minuten staan, voordat je hem in gebruik neem. Zodoende kan de coil goed doorweekt raken met e-liquid.

    • De batterij van mijn e-sigaret doet het niet meer. Wat kan ik doen?

      • Is de batterij wel ingeschakeld? Om de batterij te activeren druk je 5 keer snel achter elkaar op de bedieningsknop. Als het goed is moeten er dan lampjes gaan branden of knipperen. Wanneer dit niet mocht baten, controleer dan voor de zekerheid of de batterij wel opgeladen is. Wordt de batterij niet opgeladen? Test dan voor de zekerheid het oplaad-kabeltje, om uit te sluiten of deze eventueel defect is.

    • De smaak proeft verbrand. Wat kan ik doen?

      • Wanneer de damp van de e-sigaret vreemd smaakt, dan is de coil waarschijnlijk versleten. Vervang daarom de coil. Het is ook aan te raden om de clearomizer even te reinigen, zodat de smaak daar niet in blijft hangen. Vul daarna de clearomizer weer met e-liquid en laat de e-sigaret dan voor minstens 10 minuten staan, zodat de coil goed doorweekt raakt met e-liquid, voordat je hem weer in gebruik neemt.